Benvidos todos e todas a unha nova entrada!
Nesta entrada tratarei e farei reflexións sobre os contidos do tema 6, o
cal lidia coas programacións didácticas vixentes, parte moi importante das
aulas xa que son as que guían a aprendizaxe dunha clase.
Sen dúbida, as partes máis importantes dunha programación son nas que o
docente pode facer modificacións dependendo do alumnado ó que se lle vai
impartir a clase. Así, na medida do posible, o proceso de aprendizaxe vai ser o
máis personalizado posible para cada clase xa que ten en conta os diferentes
tipos de alumnos. Deste xeito, as programacións de aula teñen que estar
adecuadas ós alumnos e ás alumnas da clase en particular. Creo que un erro que
cometen bastantes profesores é que non crean unha programación de aula para o
seu alumnado senón que usan o libro en todo momento e non deixan lugar á
creatividade, tanto a propia creatividade do profesor como a creatividade do
alumnado. Con este tipo de clase o alumnado perde a motivación e o interese
pola materia o que inflúe na dinámica da clase e na súa aprendizaxe. O libro é
unha ferramenta moi útil para o desenvolvemento dunha clase mais non é a única.
Hai moitas máis opcións para captar a atención dos alumnos e potenciar a súa
aprendizaxe e motivación.
Persoalmente, seguir o libro clase tras clase facía que non tivera moitas ganas
de aprender o inglés, mais cando o profesor propuña unha actividade diferente
toda a clase tiña máis ganas de involucrarse. O uso da informática para a
aprendizaxe de idiomas é unha opción moi boa así como a creación de diálogos
para o afianzamento do vocabulario ou a gramática.
Tamén tratouse na clase as fases da programación. Unha delas era a
programación do curso onde os profesores dun mesmo ano académico acordan un
contidos, obxectivos e criterios comúns. Isto é fundamental en calquera
instituto xa que debe de haber uns parámetros base para que todos os alumnos
poidan adquirir os mesmos coñecementos e non haxa descompensacións entre unha
clase e outra. No caso de que profesores dun mesmo curso fixeran a súa clase
dunha maneira dando uns contidos diferentes para acadar uns obxectivos
distintos daríase o caso de que unhas clases terían máis niveis que outros.
Isto, por exemplo, á hora de afrontar a selectividade non sería beneficioso
para o alumnado que estivera na clase onde se impartira un nivel inferior.
Outro aspecto que vimos foron as fontes de programación, e gustaríame citar a
fonte psicolóxica. Nun centro educativo converxen moitas idades diferentes e
por conseguinte non se poden tratar da mesma maneira os mesmo temas. Non é o
mesmo tratar a educación sexual en primeiro da ESO que es segundo de
Bacharelato. En consecuencia, deberase adaptar cada tema a cada idade.
Falamos de cómo tratar ás persoas con diferentes problemas
e concretamente en clase mencionouse os problemas psicolóxicos. Creo que
ninguén debe se ser excluído por presentar un problema ou outro, todo o mundo
ten dereito a ter a súa oportunidade de obter unha educación e un futuro. No
caso de que o docente teña na clase a un alumno ou alumna cun problema
psicolóxico, el ou ela debe por suposto estar informado de cal é ese problema.
En xeral, o docente debe de estar informado dos problemas de saúde que os seus
alumnos e alumnas poidan presentar e de cómo hai que afrontalos. Por exemplo,
debe de saber se hai algún alumno ou alumna ó que lle poida dar un ataque
epiléptico, ataque de ansiedade, etc. e de qué hai que facer neses casos. No
caso do ataque de ansiedade unha solución podería ser sentar a esa persoa preto
da porta por se necesitase saír en calquera momento. Igualmente hai que facer adaptacións
a aqueles alumnos ou alumnas que o precisen como pode ser a unha persoa xorda
de nacemento. Comentouse que na escola de idiomas a esa persoa non se lle
examinaría da parte oral e de escoita oral e que cando lle expedisen o título
constaría que non se examinou desas partes.
Finalmente, as programacións didácticas son un elemento moi importante para
un docente o polo tanto para nós tamén xa que imos ser profesores nun futuro. Temos
que entendelas, saber que elementos teñen, qué podemos modificar e cómo podemos
melloralas para perfeccionar a aprendizaxe. Cando sexamos profesores teremos
que prestar especial atención á creación de programacións didácticas e
programacións de aula e é por iso que debemos ter un coñecemento previo que nos
vai servir de moito.
Ata a próxima entrada!
No hay comentarios:
Publicar un comentario